Review: The Crew 2 – Alles in één

The Crew 2

The Crew 1 had veel potentie maar liet op veel gebieden liggen. Kan Ubisoft’s The Crew 2 dit rechtzetten? Lees het in onze review!

The Crew 2 is een race-game die gepubliceerd word door Ubisoft en ontwikkelt is door Ivory Tower. De game kwam gisteren uit en wij mochten hem vroegtijdig spelen zodat wij onze mening naar jullie kunnen brengen vlak na release! Bekijk hier beneden even de launch trailer.

Een eerste indruk

The Crew 2 maakte een geweldig goede eerste indruk op mij. De game brengt verschillende soorten race-stijlen bij elkaar gemengd met voertuigen als boten en vliegtuigen voor die extra diversiteit die wij al een tijdje zoeken in race titels. In de intro sequence wordt er gebruik gemaakt van een Inception-achtige manier. De wereld draait als jij wisselt van voertuig en dit zorgde voor een trippy ervaring en een goede eerste indruk. Ik vond het jammer dat we hier niet veel meer van zagen in de rest van de game. Al met al leek het erop dat deze sequel zou moeten zijn wat het eerste deel niet was. Dit is grotendeels ook waar. De game doet veel goed, maar ook veel fout.

Dit is een open-world game, iets waar Ubisoft erg in shined de laatste jaren. Het was de bedoeling dat de game veel met multiplayer zou gaan doen, helaas is dit nu nog niet het geval. Je komt her en der wel online mensen tegen, maar verder is er niet veel interactie. Nu is wel aangekondigd dat dit op een later tijdstip zal volgen. Toch is het jammer dat de game dit niet vanaf launch al heeft, gezien alle spellen snel in prijs dalen dezer dagen.

the crew 2

Van de straat naar de woestijn, ter land ter zee en in de lucht!

Iets wat The Crew 2 fenomenaal doet, is het implementeren van veel verschillende soorten voertuigen. Je hebt boten, vliegtuigen, rally wagens, supercars, monster-trucks, drift wagens en ga zo maar door! Ondanks dat de campaign binnen 40 uur te halen is, blijft het leuk om te switchen tussen voertuigen on-the-fly. Het gevoel dat je krijgt als je over een grote ramp rijdt en vervolgens veranderd in een vliegtuig is geweldig. Het enige wat mij dan weer tegenzat, waren de controls.

Dit niet betekenende dat de controls slecht zijn! Als iemand die graag drift, vond ik het jammer te zien dat de mogelijkheid tot driften er wel was, maar minimaal. De controls zijn iets te stijf om het echte Midnight Club gevoel van vroeger te krijgen. Het besturen van vliegtuigen en boten daarentegen is dan wel weer smooth en fijn! De controls kunnen wel uitgebreid aangepast worden en je kan de game redelijk laten spelen op jouw eigen manier, wat dan weer een groot voordeel is. Qua content is de game ook nog niet geweldig uitgebreid, ook dit zal met multiplayer en content-updates verholpen worden, maar veel content (events) is er nog niet. De events die er wel zijn, zijn supertof om doorheen te blazen.

Progression is sterk aanwezig en hangt af van een aantal aspecten waaronder de racestijl zoals Street Racing of Rally! De game pakt dit op de traditionelere Ubisoft manier op, wat altijd wel goed werkt! De nieuwe home spaces zijn tof gezien je in first person loopt en toch een soort thuis-basis gevoel krijgt. De map is vrij groot, helaas is er dus nog niet veel te beleven op dit grote stuk land. De game heeft een foto-mode die vrij goed werkt, wat dan ook weer leuk is als extraatje, deze zal veel van toepassing zijn bij de multiplayer content!

the crew 2

Graphics en performance

Wij hebben The Crew 2 op de Playstation 4 mogen spelen en de game loopt heerlijk. Er waren geen rare bugs of issues met de performance en alles liep vloeiend en lekker door. De UI is esthetisch alleen het laden kan soms wat langer duren. Grafisch is de game niet slecht. Op bepaalde momenten lijkt het wel alsof het grafische een beetje toned down is om fps-drops te voorkomen, iets waar ik verder geen problemen mee heb ervaren.

Als we het hebben over muziek dan heeft de game veel keuze qua radiostations en je kan zelfs liedjes overslaan. Veel games gebruiken vooral mainstream artiesten maar The Crew 2 gebruikt de wat minder bekende namen, wat ik persoonlijk juist heel tof vond om te zien. De muziekkeuze is uitgebreid en goed doordacht, pluimpje voor de developers! Het is echt nice om namen als Lunice terug te zien komen in een grote race titel. Ook de wagens klinken netjes, niet alle auto’s even accuraat maar over het algeheel heb ik niks te klagen op dit front.

Het enige mindere is de voice-acting. Het lijkt soms of de acteurs dood zijn van binnen en stemmen kunnen heel lineair klinken. De sfeer in de game was verder prima en ik denk dat zodra er meer content is die sfeer nog tot een hoger niveau getild kan worden.

Afbeeldingsresultaat voor the crew 2

The Crew 2 is zeer zeker een vooruitgang op de voorganger, toch missen er nog wat kleine dingetjes. Grafisch is de game in orde, de sfeer is goed, de wagens klinken lekker en er is genoeg progressie en voertuigen om uit te kiezen. De controls daarentegen zijn wat minder, maar alsnog beter dan Need for Speed: Payback. Ook is er nog niet veel content, vooral op het multiplayer front, gezien dit in de toekomst erbij zal komen kan ik daar nu dus ook nog niet al te veel over kwijt. Het is alleen een beetje jammer dat de game niet lanceert met al die extra content.

• Genoeg voertuigen
  • Vloeiend wisselen tussen voertuigen
  • Progressie op de Ubisoft manier