Review: The Seven Deadly Sins: Knights of Britannia

The-Seven-Deadly-Sins-Knights-of-Britannia

Gegroet! We zijn er weer met een mooie review over een game die gebaseerd is op een anime. Maar kan The Seven Deadly Sins: Knights of Britannia tippen aan de concurrenten? Lees vooral verder als je onze mening wilt horen.

Knights of Britannia is een game gebaseerd op de Seven Deadly Sins (Nanatsu No Taizai) anime serie. De game is gemaakt door NatsumeAtari en uitgebracht door Bandai Namco! We volgen een groep brute criminelen, die allemaal naar een zonde vernoemd zijn. Het verhaal begint bij prinses Elizabeth Liones, die opzoek is naar de Sins om haar koninkrijk te redden van de ondergang. In haar zoektocht vind ze een klein joch met een spraakzaam varkentje. Dit zijn Meliodas en Hawk. Dit is waar het verhaal begint en de game zal voor fans zeker een boel goed doen op dat gebied. Bekijk hier even een trailer om erin te komen.

Op avontuur!

De game geeft je al gauw de keuze tussen twee modi: Adventure Mode en Duel Mode. Dit is al direct vrij to-the-point. In Adventure zal je het verhaal van de anime zo dicht mogelijk volgen en in Duel Mode is het aan jou om je gekozen tegenstander of real-life vriend (als je die hebt) finaal in elkaar te meppen. In deze mode kan je ook online gaan en tegen mensen over de hele wereld spelen natuurlijk. Door de verhaallijn heen spelen zorgt er ook voor dat jij meer personages en extraatjes kan vrijspelen voor de online modi.

Prinses Elizabeth wilt dat het koninkrijk van haar vader weer volledig in vrede verder kan leven, om dit te doen zoekt ze dus de hulp van de Sins, al snel komt ze Meliodas tegen. Deze perverse jongeman besluit al vrij rap om haar van dienst te zijn aangezien hij ook het gevoel heeft dat hij iets goeds moet doen voor zijn zonden. Meliodas staat bekend als de Dragon Sin of Wrath en zal nergens te vinden zijn zonder zijn biggetje Hawk, die hem ook een beetje in toon houd. Als het aankomt op de personages dan zal de Seven Deadly Sins nooit teleurstellen, toch vind ik dat ze dit in de game beter aan hadden kunnen pakken. De diepgang die de personages in de show hebben komt hier vrijwel niet naar buiten, een gemiste kans als je het mij vraagt.

Seven Deadly Sins

Je zal steeds verder spelen in een vrije nauwe ‘rollercoaster’, van gebied naar gebied. Je zal quests moeten voltooien om poorten naar een volgend gebied te openen. Hiervoor zal je dus ook verschillende gevechten aan moeten gaan, boss fights en gewoon hack ‘n slash tegen groepen vijanden. Je zou zeggen dat afwisselende combat en vooral vloeiende gevechten wel een must zouden zijn. Gevechten voelen nogal ongemakkelijk soms, het uitvoeren van je skills stopt jou motion volledig en zorgt voor een kleine comic-achtige streep door je beeld. Hierdoor voelen gevechten totaal niet zo vloeiend als ze hadden kunnen zijn. Personages zouden normaal verschillende speelstijlen moeten hebben, ook dat verschil is niet aanzienlijk groot in de game.

Buiten dat vind ik dat het verhaal een beter portret had mogen krijgen. In de serie zelf lach je je constant dood door de perverse acties van Meliodas, de ‘ruzies’ tussen Ban en Meliodas of King die alleen maar verliefd kan kijken naar Diane. Al deze karaktereigenschappen en de humor kwamen lang niet zo goed aan bod als dat had gemogen. De game werkt ook met een gossip systeem. Hoe beter jij het in gevechten doet hoe meer mensen over je zullen gaan praten. Hoe hoger je gossip, hoe meer quests jij vrij zal spelen. Dit systeem is een vrij innovatieve toevoeging maar gaat helaas niet diep erop in, wat eigenlijk echt zonde is (pun intended).

Knights of Britannia

Ziet er goed uit, knul.

De game doet niet alles mediocre. Grafisch vind ik de game een plaatje en in dit aspect hebben de makers laten zien dat ze eruit springen. Alles ziet er net zo uit als in de anime, maar dan net dat tikkeltje realisme en 3D erbij natuurlijk. Op dit gebied scoren ze naar mijn mening vrij hoog, helaas kan het de game niet dragen. Dialogen zijn helaas niet zo humoristisch of impact-vol als dat ik had gehoopt en de framerates laten ook nog wel liggen in bepaalde gevechten.

Gevechten worden helaas snel saai, vooral met hetzelfde personage. Sowieso, zoals ik al eerder aangaf, zijn de gevechten niet zo vloeiend en doorlopend als gewenst. Maar meer dan drie gevechten met één personage spelen gaf mij al vaker het gevoel dat ik van personage moest wisselen. Buiten dat heeft wel ieder personage zijn eigen skills en gameplay. Aan de speelstijl van sommige karakters moest ik toch wel even wennen, wat ik dan wel weer tof vond.

seven deadly sins all sins

The Seven Deadly Sins: Knights of Britannia had een hele goede game kunnen zijn, maar laat helaas op een hele boel aspecten liggen. De basis is er, maar de game had dieper gemogen, de personages hadden beter naar voren mogen komen en de speelstijl had vloeiender gemogen. Buiten dat hebben ze het grafische aspect zeer zeker veel aandacht gegeven, en dit zie je direct! De anime was een meesterwerk een helaas heeft de game hierop laten liggen. Buiten dat is de titel zeker een must-have voor de echte fans. Je favoriete personage in 3D kunnen spelen geeft altijd, hoe dan ook, een voldaan gevoel! Ik heb er wel al het vertrouwen in dat de developers in een mogelijk tweede deel van de game het veel beter zullen doen. De basis is er, nu moet hij nog uitgewerkt worden met meer tijd en meer liefde.

+ Je favoriete personage in 3D kunnen spelen
+ Een goede basis voor een tweede deel
+ Gossip systeem