Review: WWE 2K17 PC versie

WWE 2k17

WWE 2K17 van 2K Games verscheen natuurlijk al afgelopen oktober van 2016, maar pas recentelijk is de game ook speelbaar op de PC. Wij hebben deze versie even gespeeld om er achter te komen dat het misschien wel de meest vreselijke port is die ooit gemaakt is.

Het eerste puntje van ergernis die meteen met het opstarten van de game naar voren kwam was dat de game op mijn derde beeldscherm werd gepleurd. Oke, no big deal, even door de intro’s skippen en in de settings de game op een andere monitor zetten.. Maar dit kon niet. Borderless windowed gaat ook niet, dus word ik geforceerd om de game in een kleiner beeldformaat te spelen als ik er voor kies om niet op mijn derde monitor te spelen (Ja, ik heb mijn monitor set-up nagekeken).

monitor set-up

Misschien is bij het porteren van de game niet gelet op de kans dat sommige mensen meerdere beeldschermen gebruiken. Dat kan, maar de meest simpele opties zoals borderless windowed fullscreen ontbreken gewoon. Iets wat behoorlijk irritant is aangezien je niet een groot scherm hebt aangeschaft om games op een kleiner schermpje te spelen. Na meerdere malen proberen te kloten met de instellingen en uiteindelijk de strijdbijl er bij neer te leggen ben ik begonnen met de game.

WWE

Iets voor de fans

Ik moet zeggen dat WWE 2K17 wellicht een van de meest geavanceerde sportgame is die op de markt verkrijgbaar is. Ik ben totaal niet van de sport games, puur omdat het me weinig interesseert, maar de effort die in de game gestopt is om het zo realistisch mogelijk te maken is heel erg mooi gedaan. De intro’s van de verschillende supersterren is heel strak in elkaar gezet. Alhoewel de game er niet heel erg mooi uit ziet, en de worstelaars soms heel erg vreemd bewegen is er oog voor detail in de zin van realisme, maar helaas niet in de zin van grafische schoonheid. Een combinatie van deze twee zal gezorgd hebben voor een uitstekende en misschien wel perfecte simulatie game als het aankomt op worstelen. Tenminste, als de controls enigszins te begrijpen zijn.

Ik heb letterlijk liggen worstelen met de controls van deze game en heb er werkelijk niet veel van kunnen maken. Zelfs met Xbox controller vond ik de controls niet wat het moest zijn. Misschien komt dit omdat ik totaal onbekend ben met de franchise. Wat dit dan wel weer oplevert zijn grappige momenten in de ring waardoor ik opeens op een paal sta en op mijn tegenstander duik zonder dat ik enig idee had dat ik een knoppencombinatie gebruikte die hier tot leidde. Het commentaar past dan wel heel goed bij de acties die worden vertoond in en zelfs buiten de ring. Het is geen slap gelul zoals ik wel eens bij FIFA heb gehoord: “Het is rust, en de spelers gaan thee drinken.” De commentators gaan op in het gevecht en spelen goed in op de manier hoe het gevecht verloopt.

Saving the best for last

Ja, vreemd genoeg, maar wel heel erg vet is hoe uitgebreid de character creation is in deze game. Vergeet het googlen naar “heren kapsels 2017” en schaf gewoon even WWE 2K17 aan voor je console of pc, want hier vind je vast wel een hairstyle die bij jou past.

Super Saiyan

WWE tandjes

Dit is werkelijk één van de meest uitgebreide character creation menu’s die ik ooit heb gezien. Werkelijk alles is aan te passen, van clown schmink tot mooie plakplaatjes en van Super Saiyan haarstijlen tot geel gekleurde beenharen geschoren als een zuurstok.

Deze character creation staat gelijk aan die van de character creation menu’s die we tegenkomen in de welbekende Bethesda games als Fallout 4 en The Elder Scrolls V: Skyrim. Misschien neemt WWE 2K17 het zelfs nog een stapje verder dan dat.

Sexy as fuck

Het resultaat

WWE 2K17 is wellicht een prachtige game voor de fans. De mate van realisme en de “show” die bij WWE hoort is duidelijk aanwezig in deze game en de bijkomende dingetjes kloppen gewoon. Helaas is de besturing heel erg ruk als je met een keyboard speelt en zelfs met een controller is het no steeds niet om over op te scheppen. Dit en het gevoel dat het een slechte port is door het gebrek aan optimalisatie qua beeldinstellingen, zorgen er dan toch voor dat de plezier van de character creation en de mate van realisme in de game maar voor een korte duur te genieten is.

+
 Character creation is waanzinnig
+ Mate van realisme