Take-Two reageert op Mafia III reviews

Take-Two Mafia III

Naast het bevestigen van het feit dat GTA V 70 miljoen exemplaren heeft geshipped, heeft Take-Two CEO Strauss Zelnick enkele reacties gegeven op Mafia III reviews. Het gaat dan vooral om de scores. Daarnaast worden remasters besproken. De review scores vielen lager dan verwacht uit.

Het bedrijf hoopte namelijk op hogere scores. Dat neemt niet weg dat Mafia III het ontzettend goed doet. Take-Two zag van het spel namelijk al 4.5 miljoen exemplaren naar retailers gaan. De spellen zijn dus verkocht aan verkopers, nog niet per se aan spelers zelf. Dat is allemaal binnen de eerste week gebeurd. Een nieuw record voor 2K games dus. Mafia III passeerde met dit record enkele andere grote titels waaronder Bioshock en Borderlands.

Toch hoopte Zelnick op betere reviews. De scores vielen voor hem net iets te laag uit. Daarbij merkt hij wel op dat een aantal grote figuren in de industrie in hun reviews het spel prijzen voor onder andere het verhaal, de characters en de art. Zelnick is blij met deze reviews omdat het volgens hem laat zien dat spelers zien wat Take-Two wil doen met de game. Toch worden de reviews geaccepteerd. Het is niet zo dat er grote onenigheden zijn.

Mafia III Take-Two

Enkele tegenvallers van de game blijken de cover system, de AI en de eentonigheid van de wapens te zijn. Toch zit de game vol met mooie momenten die spelers zeker bij zullen blijven.

Zelnick maakte de statement af door in te gaan op een vraag over remasters. Daar is hij enthousiast over. Het succes van de Bioshock Collection werkt motiverend. Take-Two heeft echter niks dat ze op dit moment los kunnen laten behalve dat er zeker weten meer dingen de markt op zullen komen. Het bedrijf bezit namelijk heel veel intellectual property. Remasters van Mafia games zouden in de toekomst dus zeker een mogelijkheid kunnen worden.