The Last Remnant Remastered: Het unieke gevecht systeem

Het is alweer een tijdje geleden dat The Last Remnant is uitgekomen voor de Xbox 360, 2008 om precies te zijn. Toen der tijd was The Last Remnant een technisch en grafisch hoogstandje die op de Unreal Engine 3 het maximale van de console deed benutten.  Nu tien jaar later kunnen wij er weer van gaan genieten.

Wat The Last Remnant echt uniek maakt is het gevechtsysteem. Het is een combinatie van een Turn Based RPG en SRPG. Een combinatie van Final Fantasy en Final Fantasy Tactics. Dit is misschien moeilijk voor te stellen, maar het maakt The Last Remnant een geval apart. Het is een formule die tot op heden bij geen andere game voorkomt.

Gevechten spelen zich af op grote schaal, in principe voert de speler in ieder gevecht oorlog tegen monsters of mensen. De speler stelt daarom ook zijn eigen Squads samen waarin ieder personage een unieke bijdrage kan leveren in de prestatie van de squad.

In gevechten heb je geen controle over slechts een personage maar geef je orders aan een Squad, het aantal orders die je kan geven zijn diverse en zijn van verschillende factoren afhankelijk, hoeveel AP(action points) heeft je squad, wat is het moraal niveau op dat moment, hoe staat de vijand gepositioneerd.

Het is een heel uitgebreid systeen waardoor je altijd op je hoede moet blijven.

Maar in plaats ervan te lezen, bekijk de trailer en beoordeel zelf!

Gerelateerde berichten

Tags

Over: Rowdy Leers

Mijn naam is Rowdy. Ik ben een fanatiek redactielid van intheGame.nl en sta altijd klaar om met iemand een gamepje te spelen. Mijn game avonturen zijn begonnen op de gameboy en sega en ben sinds mijn 3e levensjaar mijn toekomst al verloren.

Dit vind je misschien ook leuk...

dé Kijkhoek

dé Luisterhoek