Torn, een sci-fi mystery komt deze lente naar de PS VR

torn

In 1953, op de rand van een belangrijke wetenschappelijke doorbraak, verdween de beroemde natuurkundige Dr. Lawrence Talbot. 64 jaar lang bleef zijn landhuis verborgen, zijn laboratorium en werk bijna vergeten … tot nu toe.

Na het zien van onderstaande Announce Trailer gaat mijn oude gamers hartje toch iets sneller kloppen. Op nummer 1 staat bij mij toch nog altijd de klassieke point and click games waar je een verhaal doorloopt en puzzels moet oplossen zoals bijvoorbeeld Broken Sword. Het afgelopen jaar hebben we al een aantal mooie remakes gezien van deze games zoals Day of the Tentacle en Grim Fandango. Deze game lijkt wel dezelfde stijl te hebben en in combinatie met de PlayStation VR begint er bij mij toch een kleine hype te groeien.

Torn is een duister sci-fi-mysterie narrative game in de stijl van Black Mirror of een klassieke aflevering van The Twilight Zone. 

Er is niet veel bekend over het verhaal en dat willen de makers ook zo houden. Wat we weten is dat Torn zich afspeelt in een landhuis van een fysicus die 64 jaar geleden verdween. Het landhuis staat vol met vreemde, Willy Wonka-achtige machines die lukraak in zijn muren en vloeren zijn geïnstalleerd. De vraag is waar ze voor dienen? En nog belangrijker, wat is er gebeurd met de mensen die ze hebben gebouwd

Zoals te zien in de trailer zul je kort na het betreden van het landhuis een vreemd hulpmiddel ontdekken dat je in staat stelt de zwaartekracht te manipuleren. Dit zwaartekrachtgereedschap kan objecten optillen en verborgen circuits en mechanismen onthullen die in het structuur van het landhuis zijn ingebouwd.

torn

 

Door verborgen circuitpuzzels te detecteren en op te lossen zul je het landhuis weer online gaan brengen en de mysterieuze apparaten ervan laten ontwaken. En wanneer het landhuis tot leven komt, worden dingen echt interessant….

Neill Glancy, Creative Director of New IP van Aspyr Media zei: When we began working on Torn a year and a half ago, we loved all of the early VR experiences but longed for something with a gripping, longform story, a suspenseful Black Mirror-esqe “page turner,” if you will. We wanted to submerge players in a world of unparalleled beauty, history and physics interactivity. We wanted to create a non-linear world where players could explore at their own pace and feel like they were creating the story themselves. It’s our hope you enjoy Torn as much as we have making it for you. Torn was made with a small dedicated team of just five people with the goal of pushing forward VR narratives and experiences from one-off games to immersive, interactive movies. We hope you savor every loving detail, and enjoy the true touristic freedom and mind-bending story that Torn delivers.

Torn zal ergens in de lente uitkomen. Heb jij er ook zo’n zin in? Laat ons hieronder weten wat jij ervan denkt.

Gerelateerde berichten

Tags

Dit vind je misschien ook leuk...

dé Poll

dé Kijkhoek

dé Luisterhoek