Eergisteren dropte de nieuwste toevoeging aan het Call of Duty-universum, de gratis battle royale variant van Modern Warfare genaamd Call of Duty Warzone. Deze modus blijkt (niet geheel onverwacht) ontzettend populair te zijn; veel populairder dan alle tegenhangers.
De game meldt namelijk op Twitter dat er maar liefst 6 miljoen spelers waren binnen de eerste 24 uur. Het is gratis, het is Call of Duty dus iedereen die interesse heeft gaat het ongetwijfeld proberen. De nummers reflecteren dus niet per se hoe populair Call of Duty Warzone is, maar het geeft zeker een indicatie. Alle concurrentie moest het namelijk met minder doen.
Vergelijk die 6 miljoen bijvoorbeeld met Apex Legends, een game die in de boeken gaat als ‘smash hit’. Niemand had van de game gehoord en binnen een dag speelde iedereen het. Nouja, zo leek het wat volgens verschillende bronnen trok deze superieure battle royale binnen 24 uur zo’n 2,5 miljoen spelers.
Ook cultureel fenomeen Fortnite zou niet op hebben kunnen boksen tegen deze cijfers, al weten we dat niet zeker.. Epic maakt namelijk geen cijfers bekend (tenzij het ze uit komt) dus we weten alleen dat er na twee weken 10 miljoen mensen speelden. Na 6 weken was dat aantal pas verdubbeld dus het is aannemelijk dat er echt geen 6 miljoen in de eerste dag binnengehaald zijn.
What a day! 24 hours in and over 6 million of you have dropped into #Warzone.
Thank you – we’re just getting started.#FreeCallofDuty pic.twitter.com/GpDKJw5QD4
— Call of Duty (@CallofDuty) March 11, 2020
De originele battle royale, PUBG, past nauwelijks in dit rijtje thuis. De pionier wist in zijn piek 3 miljoen gelijktijdige spelers binnen te halen, zo’n driekwart jaar na de initiële launch.
Al met al is het daarentegen niet honderd procent eerlijk om de grote jongens te vergelijken. Van alle titels in dit rijtje is alleen Call of Duty een gevestigde franchise. Sterker nog, CoD staat in de top 5 meest lucratieve gaming franchises ooit. Met andere woorden: de game had al een hele lading fans voordat ze wisten wat de game überhaupt was!
Over de release van Call of Duty Warzone hebben wij ook een berichtje geschreven, ben je benieuwd en wil je meer informatie over de game? klik dan hier
Binnen de bloeiende omgeving van elektronisch entertainment is intheGame een waardevolle entiteit en een integraal onderdeel van het dynamische ecosysteem van iTGmedia. Sinds zijn oprichting heeft intheGame zich gevestigd als een toonaangevende gemeenschap binnen de wereld van gaming en elektronisch amusement, gedreven door een passie voor het delen van actueel nieuws en boeiende content.
Ben jij geïnteresseerd in het versterken van ons team?
Dan zijn we op zoek naar jou!
Please login or subscribe to continue.
No account? Register | Lost password
✖Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.
✖
Be the first to leave a comment