18 maart 2024

Onze richtlijnen

1.1 – Leeftijd

De intheGame Community heeft een minimum leeftijd grens van 16 jaar om toegelaten te worden.

1.2 – Registratie en gebruik nickname

De naam waarmee je je registreert op het forum, dient ook gebruikt te worden in-game, Steam, Origin en op TeamSpeak. Mocht dit technisch niet mogelijk zijn, maak je een topic hier aan op het forum zodat iedereen op de hoogte is dat je ook een andere naam hebt.

(Aanpassen van username is toegestaan echter gebeurt dit pas na goedkeuring van een Game Leider c.q. Beheerders)

Om jezelf bij de community aan te melden verzoeken wij je naar de volgende link te gaan en daar de informatie te lezen hoe je van onze community lid kunt worden.

– Het is niet toegestaan dezelfde nickname te dragen als die van een ander intheGame lid.

1.3 – tag

intheGame community leden dienen op de juiste wijze hun community tag en naam te voeren zoals deze bekend is binnen de community c.q. [iTG] <Membernaam>;

1.4 – Introductiefase

Nieuwe leden zullen terecht komen in een introductiefase van maximaal 10 dagen. In deze periode bekijken we je activiteit en of je binnen onze community past. Dit werkt uiteraard van beide kanten. Je activiteit op de website en onze TeamSpeak server zijn belangrijk maar ook je omgang met andere leden. Hierbij wordt er ook gekeken naar jou activiteit op TeamSpeak.

1.5 – Meerdere Clans/Community’s

Het is niet toegestaan om deel uit te maken van meerdere clans terwijl je binnen onze community actief bent, tenzij hiervoor toestemming is gegeven door de leiding.

– Binnen je introductiefase is het echter wel toegestaan omdat je wel de kans moet hebben het één af te sluiten voordat je een beslissing neemt of bij ons je introductiefase doorkomt. Echter verwachten wij dat je snel je keuze zult maken en je activiteiten bij ons kenbaar maakt.

1.6 – Gedrag

Behandel je mede-gamers met respect en respecteer ook de jongere/nieuwe gamers onder ons.

Schelden of beledigende, kwetsende en discriminerende opmerkingen worden niet getolereerd! Het schelden met ziektes is uit den boze(!)

Wees behulpzaam en objectief.

Stel je volwassen op tegen alle personen die deel uitmaken van intheGame en daarbuiten, bijvoorbeeld op de/onze Game servers.

1.7 – Cheaten

Het is niet toegestaan enige vorm van cheats te gebruiken. Het spel dient gespeeld te worden zoals het is gemaakt. Wordt er ontdekt dat je cheat, dan wordt je per direct uit de community gezet.

Je beschuldigt niemand van cheaten, tenzij je met het harde bewijzen kunt aantonen. Hiervoor neem je contact op met één van de community beheerders.

Je bent te allen tijde verantwoordelijk voor je eigen account. Indien iemand anders cheat onder jouw account, gelden dezelfde regels als hierboven omschreven.

Soms komt het voor dat een regel wordt toegepast omdat een bepaalde mod/aanpassing/rank hack gezien wordt als cheaten. Voor sommige gevallen geldt gewoon de regel dat het een cheat is en word je per direct uit de community gezet.

Helaas zijn er verschillende grijze gebieden bij cheaten/hacken en daarom bepalen de community beheerders in dat geval wat wel mag en wat niet. Hij legt in het besluit duidelijk uit dat het hier gaat om een grijs gebied en elke beslissing hierin dient vastgelegd te worden in documentatie. Zo wordt er in het vervolg op dezelfde manier gehandeld.

Bij een globale Punkbuster ban of een ban die uit gedeeld word door onze streaming partner PBBans volgt altijd een kick uit de community.

– Meer informatie omtrent onze ‘anti-cheat’ beleid kun je hier vinden.

1.8 – Leiding

intheGame community werkt via een rang structuur. Volg altijd de aanwijzingen op van een Game Leider, Community Beheerder of intheGame Beheerder. Zij proberen het voor een ieder lid zo gezellig mogelijk te houden.

1.9 – Externe Communicatie

Geen enkel lid, met uitzondering van leden die community beheerder zijn, mag de community vertegenwoordigen op forums, in-game of externe TeamSpeaks, etc. Afspraken e.d. die zonder toestemming van beheerders zijn gemaakt, zijn niet geldig.

Er wordt van de leden verwacht dat zij proberen nieuwe leden te werven op de publieke gameserver van intheGame waar zij op dat moment op spelen. Dit is belangrijk omdat de leden de basis van de Community vormen.

1.10 – Donaties

De intheGame community werkt met vrijwillige donaties. Donaties zijn de financiële inkomsten waar intheGame community van leeft, denk dus eens na wat iets kost en wat je allemaal krijgt. We betalen servers en TeamSpeak met donaties van onze leden. Een standaard donatie is minimaal € 5, – euro en is puur vrijwillig (meer is absoluut welkom). Een donatie kan niet worden terug gestort wanneer een lid de community verlaat op welke manier of reden dan ook.

Beheerders zijn vrij om met de donaties verschillende uitgaven te doen, die te allen tijde bijdragen aan het onderhouden en uitbreiden van onze community.

Ook worden leden die een donatie doen in een special groep gezet op ons forum met de naam; Donateur. Deze leden kunnen dan samen met de Beheerders beslissen welke uitgaven er gedaan gaan worden per seizoen. Per seizoen; Meeting, BBQ of iets anders in die trend.

2.1 – Actief
Ieder lid van intheGame dient gebruik te maken van onze teamspeak wanneer ze een game spelen. Dit is om de communicatie doeleinden duidelijk te houden en om gezelligheid te creëren.
– De inlog gegevens van de intheGame teamspeak server zijn hier te vinden.

2.2 – Bezoekers
De intheGame Community laat gasten toe op teamspeak. Het staat leden vrij om gasten uit te nodigen om gebruik te maken van onze teamspeak om b.v samen te gamen.
Het gebruik van onze teamspeak door gasten is kosteloos, uiteraard is het prettig als die bezoekers zich uiteindelijk bij de Community aanmelden.

2.3 – Push-to-Talk of voice activatie = verplicht
Zorg dat, bij het verbinden van teamspeak, je voice-activatie goed is afgesteld zodat storende geluiden niet worden opgenomen. (Zoals b.v ademhalingen of etens geluiden)

2.4 – Muziek draaien en Gezelligheidspraat
Muziek draaien in de TS kanalen is zonder overleg niet toegestaan.
Houd rekening met de omschrijving van een TS kanaal als er meerdere mensen in aanwezig zijn. Een game kanaal is voornamelijk voor de (tactische) communicatie over het spel en niet over discussies over het weer e.d. Dit kan storend zijn voor anderen. Ook het gebruik van een bot is niet toegestaan zonder toestemming van beheer.

2.5 – Kicken/Bannen van teamspeak
Mocht je voor overlast zorgen in een kanaal bestaat de mogelijkheid dat je uit het kanaal of uit de server worden gekicked. Hiervoor word je altijd eerst gewaarschuwd.
Bij herhaalde overlast kan je de toegang tot teamspeak worden geweigerd. Voor leden betekend dit ook een verwijdering uit de Community.

2.6 – War/Match Kanalen
Er zijn speciale war kanalen aanwezig. War kanalen vind je bijna onderaan in de lijst met kanalen. Deze zijn ervoor gemaakt, zodat mensen niet gestoord worden… Ze zijn namelijk bezig met een war! Het is dus ook niet toegestaan zonder toestemming in deze kanalen te komen.
Gebruik ook GEEN Poke om het persoon te benaderen maar spreek hem aan met een in-game/Steam/Xfire/Raptr chat.

2.7 – [Rang] Community Beheer/Game leider/Media Team/iTG Beheerders Kanalen
Rang kanalen, onderaan teamspeak, zijn bedoelt voor diegene die de rang hebben. Hier kunnen ook geen reguliere leden in zonder gesleept te worden.

2.8 – Slepen uit kanalen
Het is niet toegestaan, leden zonder bericht uit een kanaal te slepen.
Poke(Word niet gewaardeerd). Stuur een tekst bericht naar de persoon, of hij gesleept kan/wil worden. Leidinggevenden mogen leden binnen hun gebied met geldige redenen wel zonder berichtgeving slepen.

2.9 – Hulp
Voor vragen over je headset, voice-activatie, of persoonlijke vragen, kan je een Community Beheerder of intheGame Beheerder om hulp vragen. Ook andere leden kunnen je misschien helpen, vraag gerust
Voor dringende en belangrijke zaken kan je ook een Beheerder om hulp vragen.
– Dit kun je ook doen door de persoon in kwestie eventueel een Privé bericht te sturen op het forum

3.1 – Actief
Lees de website en het forum zo vaak je kan. Maak de website bijvoorbeeld je startpagina. Het is belangrijk, omdat daar alles wordt gecommuniceerd wat voor jouw platform belangrijk is.

3.2 – Een schoon forum
Reageer niet onnodig vaak in een topic waar je niet veel mee te maken hebt. Bijvoorbeeld topics van een ander platform.

3.3 – Gedrag
Ook op het forum geldt: Niet schelden of irritant doen. Neem besluiten van de community beheer aan en mocht je het niet eens zijn met beslissingen, stuur dan een Privé Bericht(PM) aan de intheGame Beheerders.

3.4 – Duidelijke taal en spelling
Geef je post een duidelijke titel. Wees altijd duidelijk in je post, gebruikt goed ABN(Algemeen Beschaaft Nederlands) en lees je post ook na op spelfouten. Maak ook duidelijk in je beginpost wat je wilt bereiken met de post.

3.5 – Sfeer
Verwelkom nieuwe spelers voor je platform. Post dus een leuke reactie bij de nieuwe leden die zich aangemeld hebben in het ‘Meld je hier aan’ forum. Feliciteer leden die jarig zijn, wens mensen een fijne vakantie. Doe dit bij andere leden, en zij zullen het ook bij jou doen. Zo voel je je ook echt thuis bij intheGame.

3.6 – On-topic
Houdt topics on-topic. Lees daarom ook altijd eerst de begin post, en post niet omdat je de laatste post alleen leest en daar een mening over hebt. Offtopic is leuk, maar de berichten kunnen ook verwijderd worden als het doel van het topic wordt belemmerd.
– Wil je ondanks toch Offtopic gaan doe je dit in ons offtopic gedeelte op ons forum.

3.7 – Klachten niet bedoeld voor het forum
Vind je iets niet leuk of niet kunnen, klop dan altijd aan bij een Beheerder. Zij zijn ervoor om zaken op te lossen. Een forum post is niet een middel wat snel een oplossing biedt.
– Dit kun je doen door middel van een Privé Bericht(PM)/Conversatie aan de Beheerder. Je kunt ze herkennen aan hun rode kleur banner op het forum.

3.8 – Edit/move/close/delete topics
Leden dienen topics aan te maken waar deze voor bedoeld is. Mocht je een fout hebben gemaakt met je post kan je een community beheerder om hulp vragen.

4.1 – Gedrag
Gedraag je op de server. Geen gescheld of gezeur. Speel voor het plezier. Ook tegen non-iTG leden. Zij zijn juist de mensen die verwelkomt moeten worden door iTG leden.

4.2 – Game Play
Houd het gezellig op de server. Bij team play verdelen iTG leden zich, mocht dit niet automatisch gebeuren. Switch dan ook niet van kant, omdat er toevallig een andere iTG lid aan die andere kant zit. Denk om de balans die we moeten hebben op de gameserver.

Wil je een andere mode spelen op de server, omdat je vindt dat dat leuker is, dan kun je dit aangeven bij de Game Leider. Zij zullen dan kijken of er een meerderheid is die een andere mode willen spelen en dit doorgeven aan de Gameserver admin.

4.3 – intheGame Game Servers
iTG gameserver(s) worden gefinancierd door de leden die donaties doen aan de community en door onze sponsor i3D(interactive3D). Hoe meer donaties er door ons worden gedoneerd, hoe meer servers er kunnen komen. Denk dus altijd even of je wilt doneren als je een game speelt, want zonder donaties zijn er geen extra servers, buiten de servers die gesponsord worden door i3D.

Een goed draaiende gameserver staat inherent aan de komst van nieuwe leden, wij zijn allemaal verantwoordelijk voor de aanbreng van nieuwe leden. Zo kunnen we groeien met de community wat we allemaal graag zien gebeuren.
Ben je aan het spelen op onze eigen gameserver dan is het gebruik van onze teamspeak server verplicht, zo kunnen we potentiële nieuwe leden makkelijker een persoonlijke benadering geven op het moment dat zij op teamspeak verschijnen.

Speel of vul daarom dan ook altijd de iTG server(s) en niet ergens anders. Als een server leegstaat, kost hij ons onnodig geld. Zie je dat dit een lange tijd gebeurd, geef dat dan aan, zodat we die server kunnen stoppen en iets anders kunnen doen met het gedoneerde geld.

4.4 – In-game Regels
We hanteren geen speciale regels, speel de game zoals deze is en houdt je aan de regels zoals deze overal geldt.
Battlefield 3/4 – Onder de 10 players geen voertuigen. (Dit om het beginspel te bevorderen)

4.5 – Kicken/Bannen
Game server administrators hebben de rechten om spelers te kicken en te bannen van de server. Dit zal altijd gebeuren na meerdere waarschuwingen via de in-game-chat of als het een speler aangaat van iTG via TeamSpeak.

Sommige servers hebben beperkte of juist teveel rechten-tools. Waardoor het niet altijd mogelijk is om commuity leden admin rechten te geven in de server. Dit is per spel verschillend.

4.6 – Plaatsmaken (Reserved Slot) (nog niet beschikbaar)
iTG leden hebben voorrang op non-iTG leden op de server. Als de server vol zit dient er plaatsgemaakt te worden, door middel van een kick, voor een iTG lid. Dit kan automatisch gebeuren door een script van iTG, of handmatig door iemand met in-game admin rechten van die server. En met de in-game admin rechten kan je zelf plaats maken op de gameservers.

*Dit document kan zonder berichtgeving worden aangepast en zijn na aanpassing de huidige geldende richtlijnen.
Het is de community leden hun eigen verantwoordelijkheid om op de hoogte te zijn van de geldende richtlijnen.