Nieuws 23 Malvin Schuivens 13 november 2019
#Dexit, #NationalDex, #ThankYouGameFreak en #GameFreakLied. Dit zijn de vier grote hashtags die Twitter, Instagram en Reddit overnemen. Het missen van meer dan de helft van alle Pokemon in Sword en Shield was al een flinke klap voor de hardcore community, maar er zijn meer probleempjes aan de horizon. Er zijn wat wat leak streams en video’s gaande op YouTube voor de game, gepost door mensen die hem eerder hebben kunnen krijgen omdat ze of pers zijn, of door foutjes van de lokale winkels. Ook deze streams brengen gemengde reacties met zich mee. Je hebt de kant die de game er grafisch goed uit vind zien en die vinden dat er genoeg innovatie en nieuwe features te vinden valt. Aan de andere kant staan de mensen die vinden dat GameFreak heeft gelogen, voor het hergebruiken van models uit Sun en Moon voor de 3DS.

GameFreak zou gezegd hebben dat ze de models voor de Pokemon Sword en Shield games vanaf de grond hebben opgebouwd (via VideoGamesChronicle), en dat dit een grote reden is voor het weglaten van veel van de geliefde beestjes. Alsof de National Dex controversie al niet groot genoeg was, zijn de fans nog bozer op de makers van de games. Dit brengt nog meer gemengde reacties op Reddit en Twitter. Deze boze fans eisen bijna dat de game uitgesteld word, zodat dit veranderd kan worden. Helaas is het daar al te laat voor, gezien er al veel winkels zijn die de game binnen hebben. Dit kan grote gevolgen hebben voor de algehele verkoopcijfers voor de games.
Wij laten jullie binnenkort in onze review weten hoe wij denken over de controversie, evenals of de game het alsnog waard is als je dit niet zwaar zou tellen. Laat ons in de comments even weten wat jij vind!
About the author
Gaming journalist met een zwak voor alles wat groots, meeslepend en een beetje duister is. Mijn hart ligt bij MMORPG’s—eindeloze werelden vol lore, grind en epische avonturen waar ik met plezier in verdwijn. Maar ook fantasy en souls-like games weten me keer op keer te grijpen. Naast gamen ben ik een enorme hardware-peripheral fanaat, met een bijzondere obsessie voor toetsenborden. Ik kijk daar net zo kritisch naar als naar een lastige boss fight. Daarnaast ga ik graag in gesprek met ontwikkelaars en duik ik regelmatig in interviews om de verhalen achter de games, films of sterren naar boven te halen.
Binnen de bloeiende wereld van elektronisch entertainment is intheGame een waardevolle speler. Sinds de oprichting in 2011 heeft het platform zich ontwikkeld tot een toonaangevende community binnen de gaming- en entertainmentsector, gedreven door een sterke passie voor actueel nieuws en boeiende content.
Ben jij geïnteresseerd in het versterken van ons team?
Dan zijn we op zoek naar jou!
Please login or subscribe to continue.
No account? Register | Lost password
✖✖
Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.
✖
Be the first to leave a comment