Xbox Game Pass krijgt meer reclame

Tegen het eind van vandaag zal voor veel mensen, die in het bezit zijn van een Xbox One, de “Entertainment” tab verdwenen zijn. Hiervoor komt een nieuwe pagina voor in de plaats die in het thema van de Xbox Game Pass staat.
Xbox Game Pass heeft een aanhoudende groei weten te behouden op de gebieden kwaliteit en kwantiteit in de afgelopen maanden. Zo heeft Xbox ook veel positieve feedback ontvangen over hun game service. Dit is ook de reden dat de Xbox Game Pass ook nu zijn eigen tabblad krijgt op de Xbox One Dashboard.
Een slimme zet denkt Xbox zelf. Het lijkt erop dat de aangeboden game serivce een groot deel gaat betekenen deze generatie. Natuurlijk hopen zij ook dat de game service op de next-gen console verder mag gaan.

Hulu en Netflix puur voor het ontdekken

Natuurlijk heeft Xbox eerst onderzoek gedaan over hoe de huidige “Entertainment” tab gebruikt wordt. Hierop is het duidelijk geworden dat mensen die deze pagina bezochten, al specifiek iets in gedachte hadden wat zij aan het zoeken waren. Zo waren de rest van de advertenties van films en series overbodig.
Volgens Xbox waren er al middelen voor mensen die wilden ontdekken. Zo werden de services Hulu Plus en Netflix genoemd voor mensen die wilden ontdekken. De “Entertainment” pagina was niet nodig om films en series te promoten terwijl andere services dat al doen.

Eigen pagina betekent meer reclame

De Xbox Game Pass krijgt dus ook meer reclame nu het zijn eigen tabblad krijgt op de Xbox One Dashboard. Zo is het ook een stuk makkelijker om naar de service toe te gaan. Ook kan men bekijken wat de service aan spellen aanbied voordat men een abonnement neemt.
Deze move is ook gezet om Playstation in te halen. Xbox loopt al sinds de release achter met zijn console ten opzichte van de Playstation 4. Sony heeft een ijzersterke start gehad met hun console, dat probeert Xbox nu in te halen met de Game Pass.

Over intheGame

Binnen de bloeiende omgeving van elektronisch entertainment is intheGame een waardevolle entiteit en een integraal onderdeel van het dynamische ecosysteem van iTGmedia. Sinds zijn oprichting heeft intheGame zich gevestigd als een toonaangevende gemeenschap binnen de wereld van gaming en elektronisch amusement, gedreven door een passie voor het delen van actueel nieuws en boeiende content.

intheGame zoekt jou

Ben jij geïnteresseerd in het versterken van ons team?
 Dan zijn we op zoek naar jou!

Join de community

Wij delen onze passie graag met jou op zoveel mogelijk manieren. Volg ons op onze kanalen!

Hostingbeheer & sponsor:

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation