Guild Wars 2: All Or Nothing – Een Korte Review [SPOILERS]

Guild Wars 2: Path of Fire was de laatste grote expansion voor Guild Wars 2. Hierna volgde de Living World, die afgelopen dinsdag een laatste nieuwe episode kreeg. Hoe was die aflevering nu precies? Zet je schrap, want er zitten kleine spoilers in over het laatste gevecht.

Het hele vierde seizoen ging over het achterna gaan van Kralkatorrik, de kristallen draak. Goede oude Kralky heeft al een groot deel van de woestijn-maps platgebrand met zijn Branded leger. Nu heeft Aurene’s grootmoeder het gemunt op de Mists. Het is aan jullie om naar Thunderhead Peaks te gaan in opdracht van Ogden Stonehealer om Kralky eens en voor altijd te stoppen. Deze nieuwe map brengt de welbekende dwergen-architectuur terug naar Guild Wars, zoals wij dit gewend zijn van Prophecies. Je begint in een ondergrondse ruïne met toch nog veel dwergen-kunst intact. Vanuit hier baan jij jezelf een weg naar de buitenkant van de ‘fort’.
Eenmaal buiten is er een grote meta-event om te doen, evenals andere heart-missies en natuurlijk map-completion. Deze sneeuwmap zit vol met branded-spul, diepe oneindige gaten en een dikke sneeuwstorm. Het is zeker om te zeggen dat dit de mooiste winter-map is die Guild Wars ooit gehad heeft qua kleurenpalet en indeling. Ook de nieuwe mastery werkt perfect, deze bond laat jou van je mounts afspringen, geeft je geest-achtige drakenvleugels en laat je nog verder vliegen om stukken te bereiken waar je anders nooit bij zou komen. Hier laat ArenaNet wederom zien waarom hun mount-/ en mastery-systeem zo uniek is en goed werkt.
Guild Wars 2 All Or Nothing

Facing Kralkatorrik

SPOILERS: De verhaallijn is zoals gewoonlijk weer eens van de bovenste plank. De band tussen jou en Aurene wordt in de eerste missie groter dan ooit en nadat Aurene moeite heeft met spreken, laat ze ook nog eens zien hoe groot haar band met Caithe is. Maar, uiteindelijk is het tijd om het grote gevecht aan te gaan met Kralky, degene die het gespeeld hebben weten ook al hoe het eindigt…
Om daar niet te lang over te dwellen, wil ik alleen even kwijt dat ArenaNet een grens over is gegaan, op een goede manier. Ze laten zien dat je geen echte expansion nodig hebt om een geweldig verhaal te brengen met nog betere visuals dan ooit tevoor. Het design van Kralkatorrik is top-notch, het dialoog is weer zo on-point als altijd en de nieuwe map is een mooi gebied om doorheen te vliegen, rennen of springen. Maar ook het gevecht met de grootse draak voelde episch. Hoe je over haar heen vloog met de bond mastery en hoe Aurene jou volgt in dit moment. Maar ook het stuk waar je tegen het oog van de draak staat te rammen, voelt zo persoonlijk, puur omdat de story hier zo lang naartoe heft gebouwd. Maar, helaas moeten we de goede oude draak nog één laatste keer gaan achtervolgen.
Deze vijfde aflevering is de beste tot nog toe, we hebben helaas nog geen tijd gehad om de Fractal te testen, puur door hoe erg wij gepakt werden door de story en het nieuwe gebied! Laat ons weten wat jij van de DLC vind in de reacties hier beneden!