Nieuws 1 Joel Lemmrich 17 april 2019
Mark Cerny staat bekend als hoofd systeem architect van de succesvolle Playstation 4. Natuurlijk wordt het ook langzaam tijd voor een nieuwe generatie game consoles; waarom dan niet de hoofd ontwerper van de Playstation 4 vragen over meer details. Vandaag heeft er dus een interview plaats gevonden met de man zelf, zo heeft hij nieuwe informatie gegeven over de nieuwe console, momenteel ook wel bekend als Playstation 5.
De volgende game console zal deels gebaseerd zijn op dezelfde architectuur die de Playstation 4 gebruikt. Dit betekent ook gelijk dat er spellen op gespeeld kunnen worden die op de Playstation 4 gereleased zijn. Ook zal de Playstation 5 geen “all-digital” apparaat worden, hij zal dus nog fysieke kopieën van games kunnen draaien.
Onder de motorkap van de console zal er een AMD chip bevinden, gebaseerd op de derde generatie Ryzen architectuur. Deze Core Processing Unit zal 8 cores bevatten van de zeven-nanometer Zen 2 microchip. De opvolger van de Playstation 4 zal een resolutie van 8K ondersteunen; tegenwoordig wel nodig met de snelle acceleratie van technologie.
Natuurlijk heeft een console ook een grafische chip nodig. Aangezien er al een AMD product gebruikt wordt, waarom niet blijven bij AMD? De Graphics Processing Unit zal bestaan uit een unieke versie van AMD’s Radeon Navi lijn. De grafische chip zal ray tracing ondersteunen, iets dat de laatste tijd heel populair aan het worden is. Origineel bedacht als een belichtingstechniek maar nu toegepast op de gaming en film wereld voor meer atmosferische effecten.
Virtual Reality ondersteuning is ook iets dat de Playstation 5 zal ondersteunen. Voor mensen die een PSVR headset al thuis hebben, deze kan gewoon gebruikt worden op de volgende console. Sony vindt Virtual Reality momenteel heel belangrijk en heeft nog plannen ermee; wat we kunnen verwachten is nog niet duidelijk.
Wat is een console zonder opslag; een domme doos natuurlijk. Sony’s nieuwe game console zal geen HDD meer bevatten maar een SSD. Zo zullen wachttijden van games flink ingekort worden. De speler zit dus al sneller in zijn game en besteedt minder wachttijd in de laadschermen.
Binnen de bloeiende omgeving van elektronisch entertainment is intheGame een waardevolle entiteit en een integraal onderdeel van het dynamische ecosysteem van iTGmedia. Sinds zijn oprichting heeft intheGame zich gevestigd als een toonaangevende gemeenschap binnen de wereld van gaming en elektronisch amusement, gedreven door een passie voor het delen van actueel nieuws en boeiende content.
Ben jij geïnteresseerd in het versterken van ons team?
Dan zijn we op zoek naar jou!
Please login or subscribe to continue.
No account? Register | Lost password
✖Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.
✖
There is 1 comment