Nieuws 3 Jordy Gerritse 30 juli 2019
De Playstation 2 heeft er 5 jaar en 9 maanden over gedaan om 100 miljoen exemplaren te verkopen. Nintendo Wii nog iets langer. Playstation 4 wint het met 2 maandjes en verkoopt 100 miljoen consoles in 5 jaar en 7 maanden. In onderstaande Tweet kan je aan de lijn afleiden hoe snel de consoles verkocht zijn door de tijd heen. Opvallend is dat de Playstation 3 boven de Xbox 360 staat terwijl de 360 over het algemeen de meest populaire console was de vorige generatie. De releasedatum is niet meegerekend in dit overzicht. Xbox 360 kwam ongeveer een jaar eerder uit dan de Playstation 3, waardoor deze over het algemeen een stuk populairder is geweest. Aan het einde van de vorige generatie is de Playstation 3 wereldwijd vaker verkocht dan de Xbox 360. Hier heeft de Aziatische markt waarschijnlijk een grote invloed op uitgeoefend aangezien Xbox hier nooit een sterke voet heeft gehad.
This makes PlayStation 4 the fastest home console to reach 100 million unit sell in.
Faster than both the PS2 and Wii which were just behind.
It took PS2 a total of five years and 9 months. PS4 was just 5 years and 7 months. pic.twitter.com/g4Bk8sckYf— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) July 30, 2019
Andere opmerkelijke cijfers zijn dat digitale media steeds populairder begint te worden en dit jaar zelfs de overhand heeft gekregen. Vanuit alle verkopen blijkt dat 53% van de cijfers voortkomen uit digitale software via de Playstation Store, 42,9% fysieke software en 3,2% aan Playstation 4 hardware. Sinds de release van de Playstation 4 zijn er maar liefst 1 miljard PS4 spellen verkocht wereldwijd.
Had jij verwacht dat Sony’s laatste zo succesvol zou zijn? Denk je dat het aantal verkochten exemplaren de Playstation 2 en/of Nintendo Wii nog gaan passeren?
Tagged as:
fiscaal Nintendo Wii Playstation 2 PlayStation 4 Sony
About the author call_made
Zelda fanboy. Retro Collector. Voornamelijk te vinden op het Playstation Network. Gamer sinds ik nog uit de fles dronk. Beide doe ik nog steeds, niets veranderd dus.
Binnen de bloeiende omgeving van elektronisch entertainment is intheGame een waardevolle entiteit en een integraal onderdeel van het dynamische ecosysteem van iTGmedia. Sinds zijn oprichting heeft intheGame zich gevestigd als een toonaangevende gemeenschap binnen de wereld van gaming en elektronisch amusement, gedreven door een passie voor het delen van actueel nieuws en boeiende content.
Ben jij geïnteresseerd in het versterken van ons team?
Dan zijn we op zoek naar jou!
Please login or subscribe to continue.
No account? Register | Lost password
✖Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.
✖
Be the first to leave a comment