16 april 2024

Review: Wolfenstein: Cyberpilot

De fans van Wolfenstein kunnen flink aan de slag deze week met maar liefst twee nieuwe games. Zowel Cyberpilot als Youngblood zijn op 26 juli uitgekomen en wij mochten ze allebei reviewen. Lees ook onze Wolfenstein: Youngblood review

Je neemt in deze game de rol aan van een Cyberpilot. Deze Cyberpilot word gehackt door de Franse verzetsstrijders en bevindt zich in Brother 3. Dit is een command center in hartje Parijs en het doel is om deze uit te schakelen. Je krijgt hiervoor drie machines die je mag besturen. Een Panzerhund, een drone en een Zitadelle. Voordat je in een machine stapt krijg je eerst nog een digitale simulatie als training. Beetje overbodig want veel controls heeft de game niet.

Afwisseling

Zoals eerder gezegd zijn er 3 machines die je mag besturen in Cyberpilot met elk hun eigen wapens. Zo heeft de Panzerhund een vlammenwerper, charge en shockwave. De Zitadelle heeft een rocketlauncher, mini-gun en shield. Stealth is het sleutelwoord bij de drone. Met een wapen dat nazi’s in stof veranderd en de mogelijkheid om je onzichtbaar te maken moet je computers hacken.
Voor je kunt beginnen met een missie moet je ook nog wat doen in Brother 3. Zo moet je elke machine hacken voordat je hem kunt gebruiken. Bij de drone moet je het wapen eerst bou en bij de Zitadelle zul je schrapnell eruit moeten trekken. Allemaal wel grappig maar geen echte toevoeging aan de game.
Cyberpilot

Kort en niet zo krachtig

Cyberpilot bestaat uit 4 levels. Elk level is lineair en onmogelijk om de weg te verliezen. Voor elke machine is er 1 level en in het laatste level moet je ze alle drie gebruiken. Deze 4 levels speel je makkelijk binnen anderhalf uur uit. En dat met filler als training, hacken en repareren. Mocht je deze game gaan spelen dan raad ik je aan om normal in ieder geval direct over te slaan. Graag had ik meer levels en meer vijanden binnen de levels gezien. Want nazi’s afschieten en opblazen blijft toch leuk.

Graphics en geluid

Natuurlijk zijn de graphics van een PlayStation VR niet perfect maar ik weet zeker dat het beter kan als wat Cyberpilot laat zien. Alles in de game is wazig en onscherp. Niet dat er veel te zien is in de game. Alles ziet er kaal en leeg uit. Het geluid is prima en niks op aan te merken.
Cyberpilot

Besturing

Cyberpilot werkt het beste met de Move controllers. Je kunt de Dualshock controller gebruiken maar dan ben je wel beperkt. De motion tracking werkt goed. Ik heb het 1 keer moeilijk gehad met een schakelaar omzetten maar verder werkt alles perfect. Een klein detail is de plaatsing van de repair tool. Deze hebben ze rechts geplaatst en soms in een gevecht kom je hier in de buurt en beginnen drones je machine te repareren. Het probleem hier is dat je tijdens het repareren niet kunt bewegen of schieten.

Wolfenstein: Cyberpilot is een vermakelijke maar erg korte game. Als er actie is dan is deze fun maar helaas voelt de game leeg aan. Van grafisch tot levels en vijanden had er meer in kunnen zitten. Met 3 moeilijkheidsniveau’s en een lijst aan trophy’s is er nog een kleine replay waarde. En om eerlijk te zijn is de prijskaart van €19,99 veel te hoog voor deze game.

• Wolfenstein
  • Nazi’s afknallen
  • Variatie