Nieuws Malvin Schuivens 11 juni 2019
In een gesprek met IGN’s Ryan McCaffrey verteld Microsoft hoofd Matt Booty dat zij dit initiatief in de loop van 2019 willen starten, met Halo als grootse titel voor 2020 weten fans inmiddels wel dat Microsoft terug is, beter dan ooit! Lees het belangrijkste gesprekspunt hier beneden! Microsoft is in ieder geval goed bezig.
I think about like how long you spend with a game and just sort of the cadence of discovery there,” Booty explained. “So if you can do a game every three months, and if a game takes somewhere between two years and four years, I mean, just think about things that have come out recently, you know, things like Red Dead and God of War need to be getting into five, six years. Right? But let’s just say for the sorts of studios, like a Ninja theory or a double fine that two, three years starts to be the cadence, right?
“So, then if you’ve got a game a quarter and you’re taking two to three years.” Booty continued. “You can kind of back into the math and say, well wow, you probably need somewhere between 10 and 12 studios. But… making games is not yet a perfect science, right? There’s no creative endeavor that is. So there’s going to be things that take longer. There’s going to be some things that we start and say, hey, great idea, but it just isn’t, you know, the Jello doesn’t want to set. Right. Um, and so I think we need some, some buffer in there, right? So the first, that’s kind of my basic answers. We’d love to be feeding a high quality game into game pass about every three months.”
Wat vind jij van de E3 tot dusver, en van Microsoft’s toekomstplannen? Laat het ons weten in de reacties hier beneden!
Tagged as:
E3 2019 Exclusive First-Party Game Pass Microsoft Xbox
About the author
Hi! Ik ben Malvin! Fanatiek gamer en eeuwig kind. MMO's is waar het allemaal begon, maar tegenwoordig gebruik ik mijn rukbunker ook wel voor een lekker potje Rainbow Six Siege of Apex Legends. Buiten de games ben ik altijd in voor een toffe serie of film.
Binnen de bloeiende omgeving van elektronisch entertainment is intheGame een waardevolle entiteit en een integraal onderdeel van het dynamische ecosysteem van iTGmedia. Sinds zijn oprichting heeft intheGame zich gevestigd als een toonaangevende gemeenschap binnen de wereld van gaming en elektronisch amusement, gedreven door een passie voor het delen van actueel nieuws en boeiende content.
Ben jij geïnteresseerd in het versterken van ons team?
Dan zijn we op zoek naar jou!
Please login or subscribe to continue.
No account? Register | Lost password
✖Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.
✖
Be the first to leave a comment