Veel spelers hebben last van het feit dat ze te snel doodgaan in EA’s Battlefield V. Zo staat er een update voor volgende week gepland die het een en ander verandert.
Een van de aspecten die EA aan wilt pakken is de Time-To-Kill. Veel spelers raken momenteel gefrustreerd met het feit dat ze te snel dood gaan. Hierdoor wordt de speelervaring minder leuk.
Om het spel beter te balanceren staat er voor volgende week een update klaar die dit aspect aanpakt. Niet alleen wordt er iets veranderd aan de Time-To-Kill maar zal de eerste Tides of War event van start gaan.
Electronic Arts is met deze update van plan om twee verschillende servers op te zetten, een waarbij de oude Time-To-Kill wordt gebruikt en een om de nieuwe patch te testen. Hierbij hoopt het bedrijf op meer feedback van de community zodat zij de game zodanig aan kunnen passen dat iedereen tevreden is.
Qua updates zullen er de volgende dingen komen. De snelheid van het reviven van een speler zal een stuk vlotter gaan. Voor zowel diegene die revive wordt alswel de Medic. Ook zullen er verschillende wapen veranderingen komen om het spel in balans te houden.
Weapon Balancing/Changes
- Damage
- Decreased M1928A1 maximum damage to 25.1 (previously 30)
- Increased the 3 hit kill range of the Gewehr 1-5 to 30 meters (previously 25 meters)
- Increased maximum damage for the Sturmgewehr 1-5 and StG 44 to 25.1 (previously 24)
- Reduced the range at which the Turner SMLE can kill with one headshot and one body shot to 30 meters (previously 35 meters)
- Increased the 4 hit kill range of all assault rifles, LMGs, MMGs and SMGs to 10 meters (previously 9 meters) to make close quarter damage more reliable
- Increased all SMG 5 hit kill range to 30 meters (previously 25 meters)
- Slightly extended pistol damage drop-off distances
- Bolt actions no longer deal slightly reduced damage when hitting the lower body or upper arms, this means the minimum damage will never go below 55 damage.
- Recoil
- Increased horizontal recoil of the KE7 to 0.45 (previously 0.36)
- Increased horizontal recoil of the M1907 SF to 0.41 (previously 0.39)
- Decreased horizontal recoil of the STEN to 0.38 (previously 0.4) and increased the efficacy of the Ported Barrel specialization
- Specializations
- Increased the effect of the Slings and Swivels specialization. Switching to your primary weapon is now an additional 50 ms faster for all weapons and firing after sprinting is allowed an additional 16 ms earlier for bolt actions, assault rifles, semi auto rifles and SLRs
- Changed the specialization for the KE7. Recoil Buffer has been removed. Quick Aim has been added. Specialization tree has been reordered
- Reload
- Increased the reload speed of the KE7. Base reload time is now 3.55 s (previously 3.75 s)
- Increased the reload speed of the MG34 with the double drum magazine. Tactical reload is now 3.7 s (previously 4 s) and empty reload is 5.083 s (previously 5.5 s)
- Increased the reload speed of the M1907 SF. Tactical reload is now 2.7 s (previously 2.9 s) and empty reload is 3.3 s (previously 3.5 s)
- Miscellaneous
- Improved sustained fire accuracy of SMGs while aimed and stationary
- Decreased sustained fire accuracy of assault rifles while aimed and moving
- Increased muzzle velocity of all SMGs as follows:
- MP34: 495 m/s (previously 450 m/s)
- MP34 (High Velocity Bullets): 560 m/s (previously 520 m/s)
- STEN: 495 m/s (previously 430 m/s)
- MP40: 455 m/s (previously 400 m/s)
- EMP: 420 m/s (previously 380 m/s)
- MP28: 345 m/s (previously 320 m/s)
- Suomi KP/-31: 330 m/s (previously 300 m/s)
- M1928A1: 330 m/s (previously 280 m/s)
- Decreased drag of SMG bullets from to 0.005 (previously 0.007) for regular bullets and 0.0035 (previously 0.005) for High Velocity Bullets
Be the first to leave a comment