Nieuws 55 Jordy Gerritse 26 juni 2024
Het is onmogelijk om alles te doen en te zien in Atlus’ nieuwste RPG. Althans, als je besluit om maar één playthrough te doen. Door de meer open-aanpak van de game ga je lastige keuzes moeten maken over wat en wanneer.
Metaphor: ReFantazio is de volgende grote RPG van de makers van de Persona games. Deze nieuwe game is niet zomaar een spin-off van Persona of Shin Megami, maar echt een hele nieuwe game met een hele nieuwe aanpak. Deze is dan ook een stuk meer open dan de Shin Megami en Persona games.
Alhoewel het een hele nieuwe game is, betekent dit niet dat Atlus al hun kennis van de voorgaande RPG-reeks aan de kant zet. In tegendeel zelfs. Net als in Persona moeten we moeilijke keuzes maken in dit spel. Onder andere dus hoe we onze kostbare tijd besteden, maar daar komt in Metaphor: ReFantazio nog iets bij, want nu maakt het dus ook uit waar jij die kostbare tijd gaat besteden.
Dit houdt in dat je in één playthrough nooit en te nimmer alles van de game kunt zien. Hashino, de director van de game legt het aan de hand van het volgende voorbeeld uit:
“Imagine if you go on vacation,” legt Hashino uit. “You go to a city and you have 10 places listed on your travel log. Some of these might take two days to enjoy, whereas others might take half a day. Some might require a guide or more preparations, others might be a bit more safe. But you can’t do it all.
“In this game, you travel a lot, and when you get to your destinations, you have a choice of multiple dungeons you can do. And all these dungeons have different difficulty levels as well, so it’s kind of up to you on how you choose to spend your time. In this way, there’s a lot more freedom.”
Dit komt er dus op neer dat je niet alle dungeons in het spel kunt bezoeken in je eerste playthrough. Iedere dungeon is uniek en heeft een eigen moeilijkheid en sommige duren langer dan de ander.
Kijk jij uit naar Metaphor: ReFantazio? De game verschijnt op 11 oktober voor PC, Xbox en PlayStation.
Tagged as:
Atlus JRPG Metaphor: ReFantazio Persona
About the author call_made
Zelda fanboy. Retro Collector. Voornamelijk te vinden op het Playstation Network. Gamer sinds ik nog uit de fles dronk. Beide doe ik nog steeds, niets veranderd dus.
Binnen de bloeiende omgeving van elektronisch entertainment is intheGame een waardevolle entiteit en een integraal onderdeel van het dynamische ecosysteem van iTGmedia. Sinds zijn oprichting heeft intheGame zich gevestigd als een toonaangevende gemeenschap binnen de wereld van gaming en elektronisch amusement, gedreven door een passie voor het delen van actueel nieuws en boeiende content.
Ben jij geïnteresseerd in het versterken van ons team?
Dan zijn we op zoek naar jou!
Please login or subscribe to continue.
No account? Register | Lost password
✖Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.
✖
Be the first to leave a comment