Net zoals dat wij deze maand de spotlight schijnen op Senua’s Saga: Hellblade II, dropt ook de ontwikkelaar achter de game (Ninja Theory) elke dag iets nieuws over hun langverwachte game.
Gedurende de maand zullen wij deze game op de voet volgen, daarom zullen we deze post geregeld updaten met de dagelijkse posts die Ninja Theory met ons deelt. Dit doen we in de aanloop naar de game die op 21 mei 2024 zal uitkomen voor Windows en Xbox Series X/S.
1 Mei
Ninja Theory trapt de maand af met een screenshot van Hellblade II waarin een van de prachtig vormgegeven omgevingen te zien is. Mooie kanttekening is dat de developers (in de comments onder deze post) aangeven dat de game zelfs op de Series S er prachtig uit zal zien.
Sharing something from Senua’s Saga: Hellblade II every day in May until launch, day one:
Ben jij van plan om Hellblade II op de PC te spelen en heb je een ultrawide screen staan dan zal je de game ook in een ultawide resolutie kunnen spelen. De developers delen hierbij een interessant weetje:
Our game camera is anamorphic with a 2.39:1 aspect ratio, meaning on your average display there will be letter-boxing.
– Ninja Theory
Sharing something every day in May until launch, day two:
Ultrawide is looking ultra nice in Senua’s Saga: Hellblade II on PC.
Dat Senua’s Saga: Hellblade II een beest van een game gaat worden hadden we wel verwacht, maar de PC requirements liegen er niet om, een dikke PC is nodig om de game goed te kunnen draaien. Op welke settings kan jij de game aan?
With pre-orders now available for Senua’s Saga: Hellblade II, today we’d like to share our PC system requirements to help you get the best experience come May 21st.
Om te zorgen dat de game zo realistisch mogelijk is hebben de developers ervoor gezorgd dat elk aspect van de game van karakters tot de outfits die ze dragen 1 op 1 digitaal worden overgenomen en ingescand.
To achieve new levels of realism we have, for the very first time, crafted real world costumes for our characters, using historically accurate materials and techniques, to translate into digital form in Senua’s world.
Ninja Theory is van plan hun motion capture tot een hoger niveau te tillen, zowel letterlijk als figuurlijk. Bij het maken van de performance capture space is er gebruik gemaakt van grote rigs om een breed scala aan stunt shoots uit te voeren.
Having a bigger performance capture space for Senua’s Saga has given us the flexibility to build large scale rigs for our stunt shoots, enabling us to capture every step of Senua’s journey with greater detail and accuracy. pic.twitter.com/u03dz58msP
Niet alleen de outfits als karakters zijn zorgvuldig ingescand en nagemaakt ook het hout in de game is met de hand gemaakt waarna het op een digitale manier via photogrammetry in de game kan worden verwerkt.
When we say hand-crafted, we mean it. Sculpted from wood and then digitised through photogrammetry to generate an in-game asset with a level of detail and ruggedness we’d have a hard time achieving with a purely digital process.
Ástríðr zal een van je metgezellen zijn, Ninja Theory stelt haar alvast aan ons voor.
Meet Ástríðr, played by Aldís Amah Hamilton in #SenuasSaga: Hellblade II.
What role will Ástríðr play in Senua’s story? Find out when Senua’s Saga: Hellblade II arrives Day One on Xbox Game Pass and across Xbox Series X|S, Windows and Steam on May 21.https://t.co/fJ2dKst9napic.twitter.com/TCLydYRypO
Om de game zo natuurgetrouw te maken is het team afgereisd naar Ijsland.
From one of our reference gathering trips to Iceland, where we captured the otherworldly environments as ground truth reference to help bring Senua’s world to life in a believable way.
Be the first to leave a comment