Er werd gevraagd of er plannen zijn om bepaalde franchises af te stoffen die de laatste vijf tot tien jaar stil hebben gelegen. Ook vroeg hij wat de stem van de fans hierin betekent. Vermoedelijk doelde de interviewer hiermee ook op Prince of Persia en Splinter Cell. Dit leek voor Serge Hascoet ook duidelijk, aangezien zijn antwoord direct daarop gericht was.
– “Ik houd van Splinter Cell, Ik houd van Prince of Persia. Ik kan nu echter geen informatie vrijgeven, maar ik kan wel melden dan we vechten voor de middelen. Het is niet de vraag of we het willen, maar of we het kunnen.”
Er werd vroeg in het interview veel over Assassin’s Creed gesproken. Zo wist hij te melden dat RPG-elementen in de games steeds belangrijker werden, wat zich ook uit in player customization. Verder had hij het over het releaseschema. Het zou niet direct de bedoeling zijn om elk jaar een Assassin’s Creed game uit te brengen. “We hebben twee teams die de games ontwikkelen, één in Montreal en één in Quebec, en we willen ze genoeg tijd geven. […] Het is voor ons geen kwestie van een jaarlijkse uitgave, maar van kwaliteit.”
De interviewer stelde hem ook de vraag wat de toekomst was voor games die ook voor een jonger publiek geschikt zijn. Hierop antwoordde hij dat games die op volwassenen gericht zijn simpelweg beter verkopen. Ze willen graag meer games maken in franchises zoals Rayman, Starlink en Mario + Donkey Kong. Maar als ze dit doen moet het wel vanzelf komen, aldus Hascoet.
Er wordt nog gesproken over zaken als VR, techniek en een mogelijke battle royale game. Betreffende technische zaken is het o.a. de vraag binnen Ubisoft of multiplayer op een goede manier naar Assassin’s Creed is te brengen. Ook lopen er nog steeds experimenten om Assassin’s Creed in VR toe te passen. Progressie hierin verloopt echter zeer traag.
Betreffende Battle Royal games is hij duidelijk. Veel ontwikkelaars behalen niet de populariteit van Fortnite en vallen af. Ubisoft is verschillende ideeën uit aan het proberen, en wellicht zal er één doorontwikkeld worden om een volledige game van te maken.
Wil je het hele interview terug lezen, klik dan hier.
Tagged as:
Prince of Persia Serge Hascoet Splinter Cell Ubisoft
About the author
Gamer in hart en nieren sinds 1991. Het begon met een NES maar twee jaar later kwam ik in aanraking met PC. Vanaf dat moment is dit ook mijn platform of choice. De afgelopen jaren ben ik wel weer steeds vaker op de bank te vinden met een Xbox controller in mijn handen. Command & Conquer, Forza, Half Life en Metal Gear zijn mijn favoriete franchises.
Binnen de bloeiende omgeving van elektronisch entertainment is intheGame een waardevolle entiteit en een integraal onderdeel van het dynamische ecosysteem van iTGmedia. Sinds zijn oprichting heeft intheGame zich gevestigd als een toonaangevende gemeenschap binnen de wereld van gaming en elektronisch amusement, gedreven door een passie voor het delen van actueel nieuws en boeiende content.
Ben jij geïnteresseerd in het versterken van ons team?
Dan zijn we op zoek naar jou!
Please login or subscribe to continue.
No account? Register | Lost password
✖Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.
✖
Be the first to leave a comment