Met het verbreken van het huidige record voor digitale verkopen op de eerste dag stoot het zijn voorganger, Call of Duty: WWII, van de troon. Daarnaast zorgde Black Ops IV ervoor dat het de best verkopende digitale game op de eerste dag ooit is op de PlayStation Store. Dit specifieke record geldt ook voor de digitale verkopen op de Xbox One. Beide statistieken zijn wereldwijd van toepassing.
Naast de consoleversies is Black Ops IV ook beschikbaar op de pc. Daar is de game exclusief verkrijgbaar via Battle.net. De verkoopcijfers van de pc versie zijn alsnog heel goed, maar niet te vergelijken met de console varianten.
Allemaal leuk en aardig natuurlijk maar hoeveel spelers waren ook daadwerkelijk aanwezig? het aantal spelers dat op de eerste dag online verbonden was met de game is aanzienlijk hoger ten opzichte van Call of Duty: WWII. Echter maakt Activision niet bekend om hoeveel mensen dit gaat. Ook maakte de uitgever niet bekend hoeveel exemplaren van de game werden verkocht op de eerste dag. Dit is echter geen verrassing, aangezien de meeste uitgevers deze details tegenwoordig niet meer publiceren.
Voor zover de fysieke verkoop van de game betreft, laat het een sterk contrast zien ten opzichte van de digitale verkopen. Zo wordt gemeld dat er in het Verenigd Koninkrijk in het eerste weekend vijftig procent minder fysieke exemplaren zijn verkocht van de nieuwe shooter ten opzichte van Call of Duty: WWII. Ten opzichte van de vorige Black Ops-game, Black Ops III, daalde dit percentage met 59 procent. Dit aantal fysieke verkopen staat gelijk aan de verkopen van Call of Duty 4: Modern Warfare uit 2007. Dit maakt het het laagste aantal verkopen in meer dan tien jaar.
Eerder werd bekend dat spelers in de Blackout-modus van Black Ops IV emotes misbruiken om spelers te slim af te zijn. Daarnaast werd bekend dat het spelersaantal voor de Blackout-modus verhoogd werd in aanloop naar de release.
Binnen de bloeiende omgeving van elektronisch entertainment is intheGame een waardevolle entiteit en een integraal onderdeel van het dynamische ecosysteem van iTGmedia. Sinds zijn oprichting heeft intheGame zich gevestigd als een toonaangevende gemeenschap binnen de wereld van gaming en elektronisch amusement, gedreven door een passie voor het delen van actueel nieuws en boeiende content.
Ben jij geïnteresseerd in het versterken van ons team?
Dan zijn we op zoek naar jou!
Please login or subscribe to continue.
No account? Register | Lost password
✖✖
Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.
✖
Be the first to leave a comment