20 april 2024

Review: Steep – Naar de X Games

Ubisoft heeft een mooie voorbereiding gepland voor de winter! De X Games Pass is de nieuwste DLC voor Steep en brengt een aantal nieuwtjes met zich mee, is deze pas het waard? Lees het in onze review!

Steep kwam uit in 2016 en wij mochten de game toen der tijd al reviewen! De cijfers waren gemengd als je kijkt naar alle critics, de game werd niet overal even goed ontvangen maar kreeg over het algemeen veel loof. Steep is één van die Ubisoft titels die zichzelf bewijst naar mate de maanden voorbij vliegen en de X Games zal de game nog meer vergroten. Dit zal niet de langste review aller tijden worden, maar lekker straight-to-the-point, zodat jij kan kijken of deze uitbreiding het voor jou waard is!

X Treme

De X Games, misschien wel het meest urban stukje uit de wintersport. Hoe gekker hoe beter, hoe wilder hoe toffer. Dit evenement gaat nu dus samenwerken met Steep en vanuit deze team-up is ook deze nieuwe game-pass ontstaan. Het concept van de game veranderd niet erg veel, wat op zichzelf niet zo erg is, ondanks dat er wat irritaties aan hangen. Er zijn vijftien nieuwe evenementen die jij moet meesteren voor een zo hoog mogelijke score. Van Freestyle tot Slopestyle tot de gekste uitdagingen, alles is zowat aanwezig.
Ondanks dat deze DLC wat innovativiteit mist, brengt het een hele andere sfeer met zich mee. De competitie wordt zwaarder, de scores moeten hoger en de tricks moeten gekker en cleaner, op je muil gaan is geen optie meer! In de Road to the Olympics uitbreiding kwamen er een boel quality-of-life veranderingen naar de game die de gameplay drastisch veranderde, ten goede al zeg ik het zelf. De controls voelen een stuk minder straffend en wat vrijer, ondanks dat het irritante g-kracht balkje nog steeds net zo erg overdrijft als een gemiddelde Kardashian. Vijftien evenementen lijkt veel, maar hier ben je zo doorheen, natuurlijk zijn er nog een aantal extraatjes bij om dit recht te trekken.
X Games Steep Pass
Als je deze toevoeging meetelt in de volledige game, dan is Steep vele malen groter dan welke wintersport-titel dan ook en hiermee kaapt de game dan ook een hoge plek in de rangen, vlakbij titels als SSX. Ook de wereld van Steep blijft er wonderbaarlijk mooi uitzien, ondanks dat het meeste natuurlijk wit is. Ook het creëren van looks en outfits voor je personage blijft een toffe bezigheid en met alle gekkigheid die jij aan kan trekken zorgt dit voor een toffe sfeer.
Steep heeft ondertussen een hele boel sporten erin vermengd zitten, maar mijn favoriet is en zal altijd snowboarden blijven, er is niks vetter dan gekke tricks uithalen op je board. Deze X-Games DLC zorgt voor een wat speelsere speelstijl in een anders vrij realistische game tegenover de arcade-achtige concurrenten. Het nieuwe gebied, de Alaska X Games Village, brengt ook een wat losser thema met zich mee, met een speciaal stukje content dat nog komen zal over iets minder dan een maand.
X Games Pass Steep

Een nieuw gebied

Deze Village ligt in Alaska, zoals de naam dan ook al zegt. Dit is een volledig nieuw gebied speciaal gemaakt voor dit evenement. Dit gebied brengt de urban sfeer die de X-Games hebben vrij goed over. Maar dit nieuwe gebied is niet het enige wat nog in de game zal komen. Nu lijkt de DLC vrij mager, en dat is misschien ook wel zo. Hij mist net dat beetje extra, maar Ubisoft got us covered, want more is coming! Als Ubisoft ergens goed in is, dan is dat wel het brengen van nieuwe en frisse skins voor jouw personage, dus dat is precies wat ze gaan doen. Onder andere dan..
De X Games Pass komt namelijk in drie delen. Het grootste deel is degene die jullie nu al kunnen spelen, maar er komt nog meer aan! Vanaf 27 november kunnen spelers genieten van een nostalgische trip door de negentiger jaren met de ’90s DLC. Deze brengt een hele boel outfits en customization opties mee en wordt opgevolgd door de Rocket Wings DLC. Deze update brengt vijftien nieuwe Rocket Wingsuit uitdagingen om volledig doorheen te vliegen, letterlijk. Hopelijk laat dit de update ietwat completer aanvoelen!
X Games Steep Pass

Steep is en blijft een toffe wintersport game. Deze komt zeker niet zonder zijn problemen, maar er gaat genoeg liefde naar de titel om ‘m over het algemeen fris en ge-update te houden. De controls komen zeker niet zonder irritaties, maar voelen al een stuk vrijer dan ooit tevoren, als ze nu nog even die g-kracht meter eruit pleuren dan is het helemaal prima! Op je bek gaan kan, maar niet zonder reden. De X Games Pass brengt op het eerste oog niet geweldig veel, maar als je het geheel bekijkt dan is deze zijn prijskaartje van vijftien Euro zeer zeker waard! Ubisoft is nog lang niet klaar met deze game.

• Performance en graphics
  • X-Games
  • Thema en Sfeer