Apex Legends heeft de 50 miljoen spelers bereikt. Waar Fortnite 16 weken over heeft gedaan deed Apex in aanzienlijk minder tijd. De game is dan ook hard op weg om Fortnite in te halen.
Fortnite is de huidige wereldwijde topper binnen het Battle Royale genre. Hoewel de game een rustige start met 10 miljoen spelers in de eerste 2 weken had, groeide het in 4 maanden tijd uit tot een speler aantal van 45 miljoen. Toen Epic de mobiele versie uitbracht begon het pas echt hard te gaan.
Vergeleken Fortnite doet Apex het dus goed. De game heeft de 50 miljoen spelers in 4 weken tijd gehaald. Een grote sprong voor zowel Apex als voor het battle royale genre. De vraag is echter of dit volgehouden kan worden zolang er geen mobile game versie van Apex Legends is.

Hoewel Apex dus harder groeit bestaat de vraag over hoe EA van plan is geld te gaan verdienen aan de player base. Fortnite heeft daarvoor gebruik gemaakt van de battle passes. Apex geniet nog van de eerste wave van support waardoor de plannen voor een verdienmodel op een laag pitje staan. De game is nu nog free to play.
Be the first to leave a comment