Devil May Cry 5 director wilde bewijzen dat actie games nog kunnen

De laatste paar jaren is Capcom bezig met een opkomst nadat het bedrijf het moeilijk had met de transitie naar HD games. Met Resident Evil 7 begon dit goed door de serie naar een first-person perspectief te veranderen.

2017 was dan ook een goed jaar voor Capcom. Resident Evil 7 bracht spelers een geheel nieuwe horror ervaring. Een jaar laten verschijnt dan eindelijk Monster Hunter World met een naadloze open world ervaring die wederom een wat minder populaire game in een wereldwijd succes veranderde.
Terwijl dit allemaal speelde, was Hideaki Itsuno bezig met een nieuwe Devil May Cry game. Toekijkend naar het succes van zijn collega’s zegt hij niet veel beinvloed te zijn door de opkomst van andere Capcom franchises. Toch zegt hij dat het ergens wel voor druk zorgde.
devil may cry 5 actie games
Itsuno werkt al langer aan de Devil May Cry serie. Hij is er echter niet vanaf het begin bij geweest. Deel 2 deed het, wanneer het begon zonder creator Hideki Kamiya, niet goed. Itsuno sprong last minute in om zo het project te redden.
Met Devil May Cry 5 wilde hij bewijzen dat er nog steeds animo, en dan ook echt nog steeds een plek is voor pure action games. Nu er ongeveer 2 miljoen exemplaren van het vijfde deel zijn verkocht, heeft hij zijn gelijk dan ook gekregen.
Itsuno denkt zelf niet lang meer mee te draaien in de game industrie. Hij zegt vanwege zijn leeftijd (47) waarschijnlijk aan het einde van zijn tijd met de industrie te zijn. Toch heeft hij nog niet opgegeven. Itsuno wil namelijk pas stoppen op een nieuw hoogtepunt. Zoals hij het zelf zegt, een home run. Hoewel Devil May Cry 5 enorm succesvol is, voelt het voor Itsuno niet als een home-run. Hij zegt te geloven dat dit voor hem een third of second base is.
Dat schept natuurlijk de hoop dat Itsuno zichzelf overtreft met een eventuele opvolger van het vijfde deel in de DMC serie.

Over intheGame

Binnen de bloeiende omgeving van elektronisch entertainment is intheGame een waardevolle entiteit en een integraal onderdeel van het dynamische ecosysteem van iTGmedia. Sinds zijn oprichting heeft intheGame zich gevestigd als een toonaangevende gemeenschap binnen de wereld van gaming en elektronisch amusement, gedreven door een passie voor het delen van actueel nieuws en boeiende content.

intheGame zoekt jou

Ben jij geïnteresseerd in het versterken van ons team?
 Dan zijn we op zoek naar jou!

Join de community

Wij delen onze passie graag met jou op zoveel mogelijk manieren. Volg ons op onze kanalen!

Hostingbeheer & sponsor:

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation