Nieuws Jordy Gerritse 21 april 2020
Uiteraard kloppen deze cijfers in praktijk niet helemaal, want de game lag bijna een week eerder in de winkel bij veel retailers. Alsnog een degelijke prestatie. Officieel werd de game 10 april uitgebracht.
In het bijzonder zijn de digitale verkopen enorm hoog. Afleidend uit het persbericht zelfs ver boven verwachting. Dit kan natuurlijk te maken hebben met de huidige omstandigheden. Mensen blijven liever thuis, willen geen risico lopen dus bestellen de game in de Playstation Store in plaats van dat ze naar de winkel gaan. Online webshops hadden namelijk ook niet genoeg op voorraad om iedereen op dag 1 te voorzien van een exemplaar.
In Final Fantasy 7 Remake kruip je opnieuw in de huid van Cloud Strife, ruim 20 jaar later. De game is volledig opnieuw ontwikkeld voor voorlopig enkel de Playstation 4. Volgend jaar verschijnt de game ook op andere apparaten. Wie het origineel gespeeld heeft staat niet voor een gesneden koek te wachten want in het verhaal zijn aanpassingen gemaakt. Daarnaast is de wereld rijkelijker gevuld dan tevoren. Je speelt immers ook maar het eerste deel van Final Fantasy 7. Deel 2 komt later pas. Square Enix heeft niet echt zijn best gedaan om dit ergens duidelijk erbij te vermelden, maar houd er in ieder geval rekening mee.
Alsnog sta je garant voor net zoveel, als niet meer uren aan gameplay in het eerste deel van de remake als de volledige originele game. Er zijn veel meer nevenmissies en andere activiteiten waar je je mee kunt vermaken tussen het verhaal door. De game kent zelfs een aantal nieuwe personages die niet in het originele spel zijn verschenen.
Benieuwd wat wij van de remake vonden? Check hier dan onze review.
Tagged as:
Final Fantasy 7 Remake PlayStation 4 Review Sales Square Enix
About the author call_made
Zelda fanboy. Retro Collector. Voornamelijk te vinden op het Playstation Network. Gamer sinds ik nog uit de fles dronk. Beide doe ik nog steeds, niets veranderd dus.
Binnen de bloeiende omgeving van elektronisch entertainment is intheGame een waardevolle entiteit en een integraal onderdeel van het dynamische ecosysteem van iTGmedia. Sinds zijn oprichting heeft intheGame zich gevestigd als een toonaangevende gemeenschap binnen de wereld van gaming en elektronisch amusement, gedreven door een passie voor het delen van actueel nieuws en boeiende content.
Ben jij geïnteresseerd in het versterken van ons team?
Dan zijn we op zoek naar jou!
Please login or subscribe to continue.
No account? Register | Lost password
✖Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.
✖
Be the first to leave a comment