Gamescom 2019: een eerste impressie van Need for Speed Heat

Need for Speed Heat

Bij een bezoekje aan EA Games kregen wij de mogelijkheid onze handen te leggen op de nieuwe Need for Speed Heat. De game voelde direct anders aan, maar op welke manier? Dat gaan wij jou even vertellen!

Need for Speed Heat werd een korte tijd geleden aangekondigd via EA’s website en kwam direct binnen met een gemengd gevoel bij de community. De afgelopen 2 delen lieten veel vragen achter over de besturing en manier van content leveren. Het lijkt erop dat de developers een notitieblokje erbij hebben gepakt, want de eerste impressie van Heat is een stuk beter dan die van Payback of de 2015 titel. Bekijk allereerst de Gamescom trailer hier beneden!

Met gewicht erachter

de Need for Speed Heat demo begon met een korte introductie tot de garage. Hier kon je de auto die je kreeg volledig aanpassen. Wat direct opviel, is dat het systeem heel uitgebreid is en met heel veel keuzes komt. Je kan zo bijvoorbeeld niet je rear-bumper als één geheel aanpassen, maar in secties. Ook het toepassen van stickers, logo’s en kleuren was heel uitgebreid. Je kan een Avatar kiezen in het menu rechts en deze verschillende haarstijlen geven. Ook kan je ieder kledingstuk aanpassen! Het lijkt erop dat EA een mooie deal met Adidas heeft voor deze game, gezien je heel veel kleding van dit merk kon kiezen.

Eenmaal begonnen aan de eerste race viel direct op dat er gewicht achter de auto’s zaten, het voelde ineens minder arcade-achtig en meer realistisch. Natuurlijk is het driften nog steeds over-de-top, maar dan wel met gewicht. Je auto voelde zo zwaar als hij waarschijnlijk daadwerkelijk was en het was dan ook even wennen aan de controls. Eenmaal gewend vonden Roy, Jordy en Malvin de game lekker wegspelen en een duidelijk verschil hebben met Payback. De AI voelde ook een stuk slimmer en had nog wel eens de neiging je tegen de muur te rammen. Met AI heb ik het natuurlijk over de politie, een standaard begrip in de Need for Speed franchise en dat is bij Heat geen uitzondering. De developers zijn daadwerkelijk teruggegaan naar hun wortel, maar hebben alleen het goede ervan meegenomen. Tot nog toe een goede eerste indruk en ene flink enthousiasme naar de volledige game.

Wat denk jij dat de game gaat doen na lancering, een goede impact achter laten of ben je toch nog sceptisch? Laat ons weten wat jij vind van de game tot dusver in de reacties hier beneden en houdt ons YouTube kanaal in de gaten voor de volledige mening van Malvin en Jordy.

Tags

Over: Malvin Schuivens

Hi! Ik ben Azari, aka Malvin! Fanatiek gamer en eeuwig kind. MMO's is waar het allemaal begon, maar tegenwoordig gebruik ik mijn rukbunker ook wel voor een lekker potje Rainbow Six Siege. Buiten de games ben ik altijd in voor een toffe serie of film.

dé Luisterhoek

dé Kijkhoek