Om te beginnen zullen de kaarten nu gebaseerd zijn op echte locaties over de wereld, wat inhoudt dat het klimaat en weer kunnen variëren. Sommige gebieden zullen warm zijn, terwijl anderen juist koud zijn. Er zullen droge en regenachtige streken zijn. Hoewel dit misschien als bijkomstigheden klinkt, kunnen ze daadwerkelijk een grote impact hebben op de economie van de stad.
Als jouw stad bijvoorbeeld gelegen is op een plaats waar het over het algemeen warm is, zullen plekken zoals parken en vakantieresorts vaak druk bezocht zijn, wat een positieve impuls geeft aan het geluksgevoel van de inwoners en aan specifieke vormen van handel. Wanneer de regen en kou echter begint, zul je een opleving zien in andere commerciële gebieden zoals restaurants en bioscopen, terwijl je inwoners zich binnenshuis terugtrekken. Het klinkt logisch, bouw veel buitenentertainment als het warm is, en meer binnen voorzieningen als het weer doorgaans slecht is. Maar er is nog een dieper aspect in de uitgebreide simulatie van Cities: Skylines 2.
Het weer zal ook invloed hebben op de voorzieningen. Bij extreem warm weer zullen mensen airconditioners inschakelen, wat leidt tot een aanzienlijke toename van het elektriciteitsverbruik. Op dezelfde manier zullen in koude periodes verwarmingen worden gebruikt, wat resulteert in een hogere energievraag.
Colossal Order heeft tevens twee types natuurrampen geïntroduceerd. “Je stad kan geconfronteerd worden met rampen met een kleine letter ‘r’ “, verklaart de ontwikkelaar. “Dergelijke rampen veroorzaken ongevallen die het wegennetwerk verstoren. Rampen met een hoofdletter ‘R’ zijn aanzienlijk ernstiger. Ze hebben effect op stadsdiensten en de lokale economie op zowel korte als lange termijn.”
Het weer en het klimaat veranderen dus tussen lente, zomer, herfst en winter, waarbij elk seizoen nieuwe uitdagingen en problemen biedt om mee om te gaan. Tijdens het spelen zal de dag geleidelijk overgaan in de nacht. De wisseling van dag naar nacht en terug binnen Cities Skylines 2 vertegenwoordigt één in-game maand of cyclus. Na drie van zulke cycli – wat drie volledige overgangen tussen dag en nacht inhoudt – zal één seizoen volbracht zijn. En dan, als je vier seizoenen hebt voltooid, begint het hele proces opnieuw.
Hoe denk jij over de nieuwe toevoegingen, zoals het verhoogde energieverbruik bij warm weer? Deel je mening met ons op Facebook of in de reacties hieronder.
Tagged as:
Cities Skylines Cities Skylines 2 Paradox Interactive PC PlayStation Xbox Series S/X
About the author
Hey, gamefanaten! Meestal ben ik te vinden in de arena's van World of Warcraft en League of Legends, maar ik ontspan ook graag met games zoals The Sims en andere simulatiegames.
Binnen de bloeiende omgeving van elektronisch entertainment is intheGame een waardevolle entiteit en een integraal onderdeel van het dynamische ecosysteem van iTGmedia. Sinds zijn oprichting heeft intheGame zich gevestigd als een toonaangevende gemeenschap binnen de wereld van gaming en elektronisch amusement, gedreven door een passie voor het delen van actueel nieuws en boeiende content.
Ben jij geïnteresseerd in het versterken van ons team?
Dan zijn we op zoek naar jou!
Please login or subscribe to continue.
No account? Register | Lost password
✖Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.
✖
Be the first to leave a comment